Cookie- & Privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website bliver der indsamlet oplysninger om dig, som bliver brugt til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at skabe mere værdi hos de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der bliver indsamlet oplysninger om dig, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af hjemmesiden. I de nedenstående afsnit har vi uddybet, hvad det er for informationer, der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Personoplysninger

Generelt
Personoplysninger er alle former for informationer, som i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, så indsamler og behandler vi en række af sådanne informationer. Det sker f.eks. ved helt almindelige interaktioner på hjemmesiden, som f.eks. at du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i en konkurrence/undersøgelse, registrerer dig som ny bruger/abonnent eller ved øvrig brug af services eller køb via vores hjemmeside.

Vi indsamler og behandler typisk følgende slags oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på. I det omfang du selv giver eksplicit samtykke og selv indtaster informationerne, behandler vi desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det sker typisk i forbindelse med, at du opretter et login eller ved køb på siden.

Sikkerhed
Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere er relevant.

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have mest relevans for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere dig de services, du har efterspurgt, som f.eks. at modtage nyhedsbreve. Derudover anvender vi oplysningerne til at optimere og forbedre vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Vi opbevarer oplysninger i det tidsrum, som er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige eller relevante. Perioden afhænger af, hvilken karakter oplysningen er og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at give en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang oplysningerne er kendt, og såfremt vi benytter os af tredjeparter. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om Cookies ovenfor. Oplysningerne bliver anvendt til målrettet annoncering.

Vi benytter derudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vegne af os og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.m. vil kun ske, hvis du selv giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig i et almindeligt format (dataportabilitet). Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysningerne anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til, at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: . Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at kontakte Datatilsynet. Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:

Hotel Papirfabrikken
Papirfabrikken 12
8800 Silkeborg
Telefon: +45 88 82 22 22
E-mail: 

GDPR

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken ønsker med denne politik at kortlægge på klar og overskuelig vis, hvordan vi håndterer dine personoplysninger. Et af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens overordnede mål er at opretholde det højeste niveau af sikkerhed for vores gæster, kunder og medarbejdere. Dette gør sig også gældende, når det kommer til beskyttelse af personoplysninger.

DATAANSVARLIG

General Manager Rasmus Nørgaard er databeskyttelsesrådgiver i Radisson Blu Hotel Papirfabrikken. Han er behjælpelig med alle persondatarelaterede spørgsmål og kan kontaktes på rasmus.norgaard@radissonblu.com

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken udfører al håndtering af personlige data i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken leverer som hotelvirksomhed en lang række serviceydelser. For hver enkelt serviceydelse gælder der særskilte vilkår og betingelser.

Når du ved bestilling af én eller flere af disse serviceydelser afgiver dine personoplysninger til Radisson Blu Hotel Papirfabrikken, giver du samtidig dit samtykke til, at dine personoplysninger kan behandles af Radisson Blu Hotel Papirfabrikken.

Indmelder du dig i Radisson Rewards, henviser vi til Radisson Hotel Groups egen GDPR.

HVORDAN INDSAMLER RADISSON BLU HOTEL PAPIRFABRIKKEN PERSONOPLYSNINGER?

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken indsamler personoplysninger på følgende vis:

  • Når du vælger at købe og/eller anmode om en af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens serviceydelser
  • Fra personer der handler på dine vegne
  • På B2B-markedet. For eksempel i en salgssituation, hvor der anmodes om tilbud på en af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens serviceydelser og/eller anmodes om en samarbejdsaftale
  • Via browsercookies og web-beacons
  • I forbindelse med brug af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens digitale ydelser
  • Ved indmeldelse til Radissons Reward bonusklub, og når du abonnerer på Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens nyhedsbreve
  • Fra sociale medier, reklame- og analyseudbydere samt offentlige registre
  • Indsamling af personoplysninger samt behandlingen af disse vil til enhver tid ske i henhold til loven
  • TV-overvågning er opsat som en tryghedsskabende foranstaltning for medarbejdere og gæster. Overvågningen vil som udgangspunkt finde sted ved hotellets indgang, i gæste- og medarbejderområder i reception og bar samt ved vareindlevering.

HVILKE INFORMATIONER INDSAMLER RADISSON BLU HOTEL PAPIRFABRIKKEN?

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken indsamler blandt andet følgende personoplysninger:

  • Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato samt andre almene personoplysninger
  • Kreditkortoplysninger
  • Demografiske oplysninger
  • Købshistorik, herunder også brugen af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens app og/eller andre digitale serviceydelser
  • Brugen af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens bonuskort
  • Feedback via vores kundeundersøgelser
  • Feedback via fysiske som onlinebaserede konkurrencer
  • Feedback på sociale medier og andre digitale platforme
  • Browserinformationer
  • Oplysninger om din virksomhed og relevante kontaktpersoner.

Du kan efter eget ønske vælge at give Radisson Blu Hotel Papirfabrikken personoplysninger udover de almene personoplysninger, som du vurderer kan have betydning enten af sikkerhedsmæssige hensyn og/eller for at give Radisson Blu Hotel Papirfabrikken mulighed for at skræddersy serviceydelsen specielt til dig.

Det kan f.eks. være oplysninger om:

  • Handicap
  • Allergi
  • Særlige fødevarepræferencer
  • Medicinsk tilstand

Såfremt du vælger at gøre dette, betragter Radisson Blu Hotel Papirfabrikken det samtidig som et samtykke til at kunne registrere og gemme disse følsomme oplysninger på din kundeprofil.

Udover at modtage oplysninger fra dig selv, vil Radisson Blu Hotel Papirfabrikken i nogle tilfælde supplere vores informationer med oplysninger, som vi har modtaget af tredjepart, f.eks. en gruppeansvarlig eller en samarbejdspartner.

I disse tilfælde er det pålagt tredjeparten at informere de involverede gæster om Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens vilkår og betingelser samt aktuelle persondatapolitik. Ligeledes er det pålagt tredjeparten at sørge for den nødvendige indhentning af samtykker til registrering og behandling af eventuelle følsomme oplysninger.

ONLINE KØB MED KREDITKORT

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken anvender Nets og 3C i forbindelse med dine køb af varer og betaling med kreditkort. Nets og 3C er godkendt og certificeret af Pengeinstitutternes Betalings System (www.pbs.dk).

Ved bestillinger og bookinger gemmer Radisson Blu Hotel Papirfabrikken de oplysninger, som du har oplyst i indtil 12 måneder, hvorefter oplysningerne anonymiseres.

Udover gennemførelsen af selve bestillingen bliver de opgivne oplysninger kun anvendt, hvis du f.eks. henvender dig med spørgsmål, eller hvis der er fejl i bestillingen.

HVAD ER FORMÅLET MED INDSAMLINGEN?

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken indsamler udelukkende personoplysninger, som er nødvendige for det formål, der beskrives i de særskilte vilkår og betingelser for den pågældende serviceydelse samt i nærværende persondatapolitik.

Det er den enkelte serviceydelse, der både afgør, hvilke personoplysninger Radisson Blu Hotel Papirfabrikken indsamler samt formålet med indsamlingen. Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens formål med indsamling af personoplysninger kan være ét eller flere af følgende:

  • Behandling af dine reservationer og køb af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens serviceydelser
  • Kontakt til dig før, under eller efter dit ophold
  • Opfyldelse af din anmodning om serviceydelser
  • Forbedring og udvikling af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens serviceydelser
  • Tilpasning af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens kommunikation og markedsføring til dig
  • Analyse af din brugeradfærd og re-marketing
  • Tilpasning af samarbejdspartneres kommunikation og markedsføring til dig
  • Administration af din relation til Radisson Blu Hotel Papirfabrikken
  • Opfyldelse af lovkrav

DET JURIDISKE GRUNDLAG FOR BEHANDLINGEN

Herunder redegøres for de juridiske grundlag, hvorpå Radisson Blu Hotel Papirfabrikken baserer behandlingen af dine personoplysninger.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken kan eksempelvis behandle dine personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt, som du er part i. Det kan for eksempel være i forbindelse med hotelophold, mødeafvikling og/eller samarbejdsaftaler.

Ligeledes kan Radisson Blu Hotel Papirfabrikken behandle dine personoplysninger for at kunne gennemføre visse handlinger og/eller forberedelser på din anmodning forud for indgåelse af en kontrakt.

Behandlingen kan også finde sted, for at Radisson Blu Hotel Papirfabrikken kan forfølge en legitim interesse, medmindre din interesse går forud for dette.

Af legitime interesser, som Radisson Blu Hotel Papirfabrikken forfølger, kan blandt andet nævnes statistik, kundeundersøgelser, interessebaseret markedsføring og analyse af generel brugeradfærd med blandt andet det formål at forbedre dine fordele, din oplevelse samt kvaliteten af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens serviceydelser.

Oplyser du Radisson Blu Hotel Papirfabrikken om særlige præferencer og hensyn, såsom helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende, bruger Radisson Blu Hotel Papirfabrikken oplysningerne til at tilpasse den pågældende serviceydelse efter dine anvisninger samt dit ophold hos Radisson Blu Hotel Papirfabrikken generelt.

I nogle tilfælde vil Radisson Blu Hotel Papirfabrikken modtage personoplysninger fra tredjepart eksempelvis i forbindelse med en gruppereservation og/eller en individuel overnatning foretaget af tredjepart – eksempelvis af en assistent eller lignende. I disse tilfælde er den ansvarlige for gruppen og/eller reservationen pålagt at informere de involverede gæster om Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens vilkår og betingelser samt aktuelle persondatapolitik.

Behandling af dine personoplysninger er yderligere pålagt Radisson Blu Hotel Papirfabrikken ved lov. Det er f.eks. tilfældet i forbindelse med gæsteregistrering ved check-in, hvor det i lovgivningen fremgår, hvilke personoplysninger Radisson Blu Hotel Papirfabrikken er pålagt at registrere.

DINE RETTIGHEDER

I henhold til persondataforordningen har du en række rettigheder. Rettighederne er som følger:

Ret til indsigt

Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som Radisson Blu Hotel Papirfabrikken behandler om dig samt at modtage yderligere supplerende information i denne forbindelse. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og/eller immaterielle rettigheder.

Ret til berigtigelse

Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, som Radisson Blu Hotel Papirfabrikken har registreret om dig.

Ret til sletning

Du har ret til at få slettet de personoplysninger, som Radisson Blu Hotel Papirfabrikken har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter Radisson Blu Hotel Papirfabrikken alle oplysninger, som Radisson Blu Hotel Papirfabrikken ikke efter lovgivning er pålagt at skulle gemme.

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens behandling af dine personoplysninger.

Ret til dataportabilitet

Du har ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindelig anvendt og maskinlæsbart format, så du kan medtage din data til en anden leverandør. Det omfatter kun de oplysninger, som du selv har givet til Radisson Blu Hotel Papirfabrikken, og som Radisson Blu Hotel Papirfabrikken behandler baseret på dit samtykke eller af hensyn til opfyldelsen af en kontrakt.

Ret til indsigelse

Du har ret til at gøre indsigelser mod behandlingen af dine personoplysninger. Retten til indsigelse gælder kun i særskilte tilfælde. Om retten til indsigelse gælder afhænger af Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens formål med behandlingen, så vel som det juridiske grundlag for behandlingen.

Tilbagekaldelse af samtykke

Er behandlingen af personoplysninger baseret på et samtykke fra dig, har du ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder, at behandling herefter ophører, medmindre Radisson Blu Hotel Papirfabrikken efter lovgivning er pålagt at skulle behandle personoplysningerne. Hvis du ønsker at udøve dine rettigheder, bedes du sende en anmodning til rasmus.norgaard@radissonblu.com.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken vender tilbage med et svar inden for 1 måned efter modtagelsen af din anmodning. Hvis anmodningen er kompliceret, kan svarfristen dog blive forlænget med yderligere to måneder.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken vil altid informere dig, hvis det forventes, at svarfristen er længere end 1 måned. Bemærk, at Radisson Blu Hotel Papirfabrikken af sikkerhedsmæssige hensyn skal være i stand til at verificere din identitet, før din anmodning kan behandles. Radisson Blu Hotel Papirfabrikken kan i den forbindelse f.eks. bede om at få tilsendt en kopi af dit kørekort eller dit pas.

Du kan også kontakte Radisson Blu Hotel Papirfabrikken på rasmus.norgaard@radissonblu.com, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser. Radisson Blu Hotel Papirfabrikken kan afvise anmodninger, der enten er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig teknisk indgriben (for eksempel at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller i situationer hvor den ønskede handling må anses for at være yderst kompliceret (for eksempel anmodninger om oplysninger, der udelukkende findes som sikkerhedskopier).

HVIS DU ANSØGER OM EN STILLING HOS RADISSON BLU HOTEL PAPIRFABRIKKEN

Når du søger en stilling hos Radisson Blu Hotel Papirfabrikken, behandles de oplysninger, som du har givet Radisson Blu Hotel Papirfabrikken i forbindelse med din ansøgning. Det vil typisk dreje sig om almene personoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse, oplysninger om uddannelsesmæssig baggrund samt oplysninger om nuværende og tidligere beskæftigelse.

I forbindelse med rekrutteringsprocessen kan Radisson Blu Hotel Papirfabrikken bede om kopi af straffeattest og/eller indhente referencer fra tidligere arbejdsgivere. Til begge formål indhentes samtykke fra ansøgeren.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken bruger oplysningerne til at vurdere, om Radisson Blu Hotel Papirfabrikken ønsker at tilbyde dig ansættelse, samt til at kommunikere med dig i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Det er alene relevante ledere, der med personlige passwords har adgang til dine oplysninger. Hvis du bliver ansat i Radisson Blu Hotel Papirfabrikken, gemmes dine oplysninger i overensstemmelse med Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens persondatapolitik for medarbejdere, som du finder i Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens personaleguide.

Ansøgninger fra kandidater, der ikke ansættes, opbevares som hovedregel i 3 måneder efter afslaget er givet. Radisson Blu Hotel Papirfabrikken indhenter samtykke fra ansøgeren til opbevaring af ansøgningen i længere tid end 3 måneder, hvis dette kunne være relevant. Radisson Blu Hotel Papirfabrikken kan i visse tilfælde også videregive dine personoplysninger, hvis det er påkrævet ifølge loven, en domstolsafgørelse eller gældende lovgivning.

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som Radisson Blu Hotel Papirfabrikken behandler om dig, enten i forbindelse med opdatering af dine oplysninger eller fordi du ønsker, at Radisson Blu Hotel Papirfabrikken sletter dine oplysninger, kan du rette henvendelse til Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens databeskyttelsesrådgiver via e-mail: rasmus.norgaard@radissonblu.com eller via telefon 3132 3324.

Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for yderligere behandling.

OPBEVARINGSSIKKERHED OG DELING AF DINE PERSONOPLYSNINGER

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

For at undgå datatab tager Radisson Blu Hotel Papirfabrikken løbende backup af vores datasæt. I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil Radisson Blu Hotel Papirfabrikken underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt og senest 72 timer efter, at dette er kommet for vort kendskab.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikkens sikkerhedsprocedurer bliver løbende revideret på baggrund af den nyeste teknologiske udvikling.

For at kunne yde det højeste niveau af service deler Radisson Blu Hotel Papirfabrikken udvalgte personoplysninger blandt andet på din opfordring med eksterne leverandører såsom restauranter, hoteller, etc.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken deler og videregiver endvidere dine personoplysninger internt i koncernen. Formålet med delingen er at kunne yde den mest optimale service til dig, uanset hvilket hotel eller hvilken afdeling i Radisson Blu Hotel Papirfabrikken koncernen du henvender dig til. Radisson Blu Hotel Papirfabrikken kan i visse tilfælde også være forpligtet til at videregive personoplysninger i henhold til lovgivning eller efter afgørelse fra en offentlig myndighed.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken sletter dine personoplysninger, når Radisson Blu Hotel Papirfabrikken efter lovgivning ikke længere er pålagt at skulle gemme oplysningerne, eller når der ikke længere er et formål med behandlingen.

Alle kundekort med persondata, anonymiseres i vores bookingsystem efter 1 års inaktivitet.